初心者英語講座

レス472 HIT数 27985 あ+ あ-


2021/09/20 20:32(更新日時)

【English lecture for a beginner】


初心者の為の英語講座』🙋



I love English and want to express everything in English.


英語が好きなので、どんな事でも英語で言い表したい😁


As for its title,I'm sure I'm also a beginner, and I'm afraid I'm wondering my English ability is superior enough to tell others English.😳


タイトルに関しては、自分もまた初心者だし、他の人に教えるほど自分の英語の能力は、優れているのか、と不安に思う😥



However there seem to be plenty of people who want to study English,but they don't know how to do it.🔤


しかしながら、英語の勉強はしたいがやり方が分からない、という人が多いようだ。



I hope my thread will help them to study English.As for some questions except for my thread,please refrain from doing,even if they are English questions.


自分のスレが彼等の英語の勉強の手助けになれば良いけれど。英語の質問でも、自分のスレに関する以外の事は、どうかご遠慮下さい🙇



In addition,please don't abuse and write a defamatory.My heart is made from a glass,so I won't undergo them.



加えて、誹謗中傷等も、ご遠慮下さい。主のハートはガラスで出来てるので、耐えられません😭


Hey.中学生さん。I'm here.


お~い中学生さん。ここだよ🙋

No.1692386 (スレ作成日時)

投稿順
新着順
主のみ
付箋

No.101

>> 100 【Adjective which plays role on a complement】


【補語の役割をする形容詞】


When playing a part on a complement,the adjectives frequently express nouns behind verbs.Then the verbs are mainly the one of. be


補語の役割をする時、形容詞は動詞の後ろで、名詞を説明する事が、よくあります。主としてbe動詞。😃


Example


She is wonderful

彼女は素晴らしいです


The adjective explains what kind of person she is in the example,being behind the verb of be.


例文では、彼女がどんな人物なのかを、be動詞の後ろで説明してます。🙋


It means she is excellent.As for the verb's position,it shows us difference between English and Japanese.


例文は、彼女は素晴らしい、という意味です。英語と日本語の動詞の、位置の違いが示されてます😚


Example


His house is big


彼の家は大きいです


This room is small.


この部屋は小さいです


Our car is new.

私達の車は新しいです。

『Adjective's combination』              『形容詞の組み合わせ』          
If putting together the complement and modifier,the expression will become more varied so much.


補語と修飾語を組み合わせれば、表現はもっと豊かになります💮


No.102

>> 101 『Adjective's combination』

『形容詞の組み合わせ』


Example


His new bike is expensive.


彼の新しい自転車は高価です。

Let's make certain its subject.It's his new bike.The word of new which is the adjective plays part on a modifier,and expresses the noun, the bike.


主語を確認しましょう。His new bike が主語です。new という単語が修飾語の役割をして、名詞のbikeを説明してます😃


Then let's make sure its verb.The example shows us the price of the bike is high,so its verb is the one of be.


では、動詞を確認しましょう。例文はbikeの価格は高い、という事を示してますから、動詞はbe動詞です🔤


Its subject is the third person singular,and the present,so we use is for the verb.


主語は三人称単数現在なので、動詞には is を使います😃



Lastly we add its complement,expensive to the example.Thus we can use the adjective over and over again in one sentence.


最後に補語となる expensive を例文に加えましょう。このように、一つの文に形容詞を何度でも使う事ができます。👍

No.103

>> 102 『Adjective's combination』

『形容詞の組み合わせ』


Example

His old watch is precious.


例文


彼の古い時計は、貴重です。


The red flowers are beautiful.


その赤い花はきれいです。


A word of old ornaments other one of watch,putting verb of be between other adjective of precious,and the adjective expresses watch at first example.


最初の例文では、古い(old)と言う単語が別の単語、時計(watch)を修飾し、be動詞を間に置いて、貴重な(precious)という形容詞が時計を説明しています。😃


A word of red ornaments other one of flowers,putting verb of be between beautiful,and the adjective of beautiful expresses flowers at the next example.

赤い(red)という単語が花(flowers)という別の単語を修飾し、be動詞を間に置いて、きれい(beautiful)が花(flowers)を説明しています😃


『What's adverb?』


『副詞とは?』

While an adjective expresses a noun,an adverb adds detailed explanation to a verb.


形容詞は名詞を説明するのに対して、副詞は動詞に詳しい説明を加えます。


Roughly speaking,things in which the adverb expresses are the next three kinds.①Time and place ②Degree and state ③Frequency and the number of times


大雑把に言って、副詞が表すのは次の三種類です。①時間、場所 ②程度、様子 ③頻度、回数🙋

No.104

>> 103 『Adverbs which expresses time in detail』

『時間を詳しく説明する副詞』

As for adverbs which express time,we put them behind verbs or at the end of the sentence basically.


時間を説明する副詞は、基本として動詞の後ろか、文末に置きます。😃


Example


I was a student three years ago.


私は三年前に学生でした。


Without the phrase of three years ago,readers can't recognize when I was a student.

三年前、と言う語句が無ければ、読み手は私がいつ学生だったのかわかりません。😥



In short,the adverb of three years ago adds an explanation of time to the word of was.

要するに、三年前という副詞は、wasという言葉に時間の説明を加えているのです😃


In this way, according to the tense,shapes of verbs change when speaking English.


このように、英語を話す時には、時制に応じて動詞の形が変わります。


Therefore showing others when it happened,or indicating others when the times are means that as a result they express verbs.


それ故に、いつ起こったか、いつの時代だったか示す事は、結果として動詞を説明する事を意味します。🙋


No.105

>> 104 『Adverb which expresses time in detail』


『時間を詳しく説明する副詞』

In this way,English is speech to which we add explanations more and more at the back of the sentence.


このように、英語は文章の後ろに、説明をどんどん加えていく言語です。😃



Therefore,when reading English,let's try to ask yourself like next.『When did it happen?』,so you'll be able to find it easy to understand English so much.          

それゆえに、英語を読む時、次の事を自分に問いかけるようにしましょう。『それはいつ起こったか?』そうすれば、英語を非常に理解しやすくなるでしょう。👍


Example


I went shopping after work.


私は仕事の後で買い物に行きました。


『When did you go there?』『After work』


「いつ買い物に行くの?」「仕事の後」


『Adverb which expresses its place』


『場所を表す副詞』


Expressions which mean their places such as sets of prepositions(at,on, and in) and nouns are one of advers,for the expression adds explanations to verbs

前置詞(at,on,そして in)と名詞の組み合わせなどの、場所を表す表現も、動詞に説明を加える副詞の一つです。🙋



Example


Your hat is on the table.


君の帽子は机の上にあるよ


The example means its place like next.「Where is my hat?」「On the table」


例文は場所を次のように表してます。「私の帽子はどこ?」「テーブルの上だよ」👒

No.106

>> 105 『Adverb which expresses place in detail』

『場所を表す副詞』


Example


I went to the museum.


私はその美術館に行きました。

The example means next.「Where did you go?」「To the museum」

例文は次の事を意味します。「どこへ行ったの?」「美術館」😃


『A sentence in which time and place are combined』


『時と場所が組み合わされた文章』


In the next,let's combine two kinds of adverbs.They are time and place.

次に二種類の副詞を組み合わせてみましょう。時と場所です😃


When expressing something in English,we usually describe in an order such as place and time.Let's make sure in the next example.


英語で何か表現する場合は、通常、場所、時の順番で行います。次の例文で確認してみましょう🔤


Example


I played tennis in the park yesterday.


私は昨日、公園でテニスをしました。


The example means next one.「Where?」「In the park」「When?」「Yesterday」


例文は次の事を意味します。「どこで?」「公園で」「いつ?」「昨日」


English is the speech in which we increase our explanations.If going deeply into your conversation,it'll be useful very much.


英語は説明をどんどん増やしていく言語です。突っ込んだ会話をしていけば、とても効果的です。😁

No.107

>> 106 『Adverbs which express degree or state』

『程度、または様子を表す副詞』


When telling others that we like something,we often revise the sentence,and say like next.「we like it very much.」


何かを好きだと言う時、しばしば文章に手を加えて「とても好き」などと言います。😃


The word of 「very」expresses how much we like it.It means that the sentence describes degree of our liking.


「very」と言う言葉は、我々がそれをどれ位好きか、説明してます。その文章は、我々の好みの程度を述べているのです。🙋

Example


I like cats very much.


私はとても猫が好きです。


The example expresses how much we like the cats with the phrase of「very much」


例文は、私がどれ位猫が好きかと言う事を、「very much」という語句を使って表してます。😺


Example


He works hard.

彼は一生懸命働きます。


The word of「hard」expresses how he works.It means that the example describes state in which he works.


「hard」と言う一生懸命を意味する言葉は、彼がどのように働いてるかを説明してます。例文は、彼が働いてる状態を述べてます。🙋


As to adverbs which express degree or state,we also put them behind verbs,or at the end of the sentence.

程度や様子を表す副詞も、動詞の後ろか文末に置きます。💡

No.108

>> 107 『Adverbs which express degree or state』

『程度、様子を表す副詞』         
Example


Alex plays the guitar very well.


アレックスはとても上手にギターを弾きます

The example expresses his skill on the guitar.「As for his skill on the music instrument,how much is he?」「His skill is very well.」


例文は、彼のギターの腕前を表してます。「彼のギターの腕前はどうなの?」「とても上手」🙌

Example


She runs very fast.


彼女はとても速く走ります。


The example expresses her speed of running.「How does she run?」「Very fast」


例文は彼女の走りの速度を表してます。「どう彼女は走るの?」「とても速く」🏃


『Adverbs which express frequency,or the number of the times』


『頻度、回数を表す副詞』


As for adverbs which express frequency,or the number of the times,there are several kinds such as sometimes,always and so on.


頻度や回数を表す副詞は、sometimes、または always などいくつかあります。🔤


We adopt the adverbs so as to express the next things.What percentage of behaviors are they being taken action? Or what percentage of the things do they happen?


次の事を表す為にその副詞を使います。その行動、及び出来事がどれ位の割合で行われているか?😃

No.109

>> 108 『Adverbs which express frequency,and the number of the times』


『頻度、回数を表す副詞』


As for adverbs which express frequency,and the number of the times,there are next words.I displayed from the ones of which frequency is much.always,usually,often,sometimes,rarely,and never    

頻度、回数を表す副詞には、次の単語があります。頻度の多い方から並べてみました。いつも、たいていは、しばしば/よく、時々、めったにない、そして、一度もない😃


As to the adverbs which express frequency,and the number of the times,their basic positions are next ones.Please be careful of its position.😃


頻度や回数を表す副詞の基本的な位置は、次のようになってます。その位置には、気を付けて下さい😃


①at the back of verbs of be


② in front of an ordinary verb


③between an auxiliary verb and the ordinary one.


①be動詞の後ろ

②一般動詞の前

③助動詞と一般動詞の間


①Example


Tom is sometimes free.


トムは時々暇です


② I often go to the park.


私はよく公園に行きます


③ He will always be busy next week.


彼は来週いつも忙しいだろう


No.110

>> 109 『Adverbs which express frequency,and the number of the times』


『頻度、回数を表す副詞』


Examples


My mother is always busy.
       
At the back of the verb of be
       私の母はいつも忙しい。


Be動詞の後


My father usually goes to bed at eleven.


In front of the ordinary verb.


私の父はたいてい11時に寝ます

一般動詞の前


She often studies history.


In front of the ordinary verb.


彼女はよく歴史の勉強をします。


一般動詞の前


I rarely wear a hat.


In front of the ordinary verb.


私は帽子をめったにかぶりません


一般動詞の前

I'll never be late again.


Between the auxiliary verb and the ordinary verb.


もう二度と遅れないつもりです。 (=これから一度も遅れない)


助動詞と一般動詞の間


『Prepositions' parts』


『前置詞の役割』


Prepositions have often appeared in front of us.Let's collect some of them.


前置詞はこれまで、たびたび出てきてます。いくつかまとめておきます。🙋


Preposition is a part of speech which is put in front of nouns literally.


前置詞は文字通り名詞の前に置かれる品詞です。 😃     

Roughly speaking,it plays the next two parts as a set of『preposition+ noun』


大雑把に言えば、『前置詞と名詞の組み合わせ』として、次の2つの役割を果たします。🔤

No.111

>> 110 『Prepositions' part』


『前置詞の役割』


As to the two parts of the preposions,I'll show you them with the next example.


前置詞の2つの役割について、次の例文で示してみます。🙋


Example


Put the book on the shelf.


本を棚の上に置いて


A phrase of on the shelf works on a verb of put,and the phrase shows us a position where the book is put concretely.


on the shelf という語句はputという動詞に働きかけ、本の置かれている場所を具体的に示してます。😃


In shnrt,it plays a part of adverb which modifies the verb of put.


要するに、それは動詞putを修飾する副詞の役割を果たしてます。👍


I'll show you other example in which the same phrase,on the shelf,includes.

同じ語句、on the shelf を含む他の例文です。🔤


Look at the book on the shelf.


その棚の上の本を見て


If it means 棚の上で本を見る,I find it hard on to make sense.


もし、棚の上で本を見る、という意味ならば、意味が通じ難いです😥


We should think the phrase of on the shelf plays part of adjective which modifies a noun of the book.It's more natural.


On the shelfという語句は、名詞を修飾する形容詞としての役割を果たしてます。この方がより自然です😃

No.112

>> 111 『Preposition's part』


『前置詞の役割』


When modifying the verb or noun in Japanese,棚の上に,or,棚の上の,we say like those.

動詞、または名詞を修飾する時、日本語では棚の上に、棚の上の、と言います😃


Contrary to it,when using English,we adopt on for both the cases.It seems that we find it hard to distinguishe difference between them.


それに対して、日本語では動詞にも名詞にも、onを使います。2つの違いを見分けるのは、難しそうです。😥

Therefore,for instance,when using the word of put,let's try to think a thing or place which we put.What's it? Or where is it?

だから、例えばput という単語を使う時、置く物、置く場所を考えるようにしましょう。それは何か? あるいは、それはどこか?😃


When using English,it'll be useful to understand it if we try to think about information which reaches to us,reading,or listening to it.We should think how the information changes.


英語を使う時、読んだり聞いたりしながら、私達の所にくる情報を考えると、それを理解するのに役に立ちます。その情報がどんな風に変わるか、考えるべきです。🔤


No.113

>> 112 『An image of preposition』

As for the prepositions,it is important for us to extinguish an usage of adjective fron other of adverb.


前置詞において、形容詞的用法と副詞的用法を区別するのは、重要です😃


However,to understand the world of which each preposition has is more important than it.


しかしながら、それぞれの前置詞が持つ世界を、理解する方がより重要です😃

If we can imagine them,we'll find it easy to grasp sentences or phrases in which the prepositions are used.


それらを思い浮かべる事が出来れば、前置詞が使われてる文章や語句を、理解し易いでしょう。😁


Please grasp changes of the prepositions' meaning so as to understand the prepositions.


前置詞を理解するためには、前置詞の意味の変化を捉えて下さい🙋


At first,it's describing or grasping space.When using the prepositions,they show their places then.


第一に空間を把握、描写する、と言う事です。その時前置詞は、場所を表します😃


In the next place,the prepositions express time,and describe abstract world.They also express movement,according to their combinations


次に、前置詞は時間、抽象的な世界を表します。また、組み合わせにより、動きも表します😃



No.114

>> 113 『An image of preposition』

『前置詞のイメージ』


I'm going to express basic prepositions such as at,in,and on,according to change of their meanings.

at,in,そしてonなどの基本的な前置詞を、その意味の変化に従って、表していきます😃


『Worlds of at and in』


『at,inの世界』


《Grasping space.》


《空間把握》


There is an illustration like next.There are two balls.The one is in a box,and the other is near the box.


次のようなイラストがあります。2つのボール。一つは箱の中に、もう一つは箱の近くにあります。⚾


I'm going to say those situations in English.The one is 『The ball is in the box.』,and the other is『The ball is at the box』

その状況を英語で言ってみます。一つは、『そのボールは箱の中にあります。』もう一つは『そのボールは箱の所にあります』


When using the at,it doesn't mean that the ball clings to the box,moreover it isn't in the box.


atを使う時、そのボールは箱についてると言う事ではありません。箱の中にあるわけでもありません。


It's just that we regard the box as a point which is a mark.


我々は、箱を目印である点と、みなしてます。😃


Contrary to it,when using the in,we think of the box as space or frame which have their contents.Then we tell others being their insides.


一方では、inを使う時、箱を中身のある空間、枠と考えて、その中にある、という事を伝えます。😃

No.115

>> 114 《Grasping space》
              《空間把握》


As for grasping space,when using at,it means one dimension.It's a point.

空間把握、という事では、atを使う時は一次元。点を示します😃


Contrary to it,when using in,it's three dimension.The in stands for space,scoop,and limit.


それに対して、in を使う時は三次元。空間、範囲、枠を表します😁


《time》

《時間》

Example


The meeting starts at 9:00a.m.


そのミーティングは午前9時に始まります


This project started in 2009

このプロジェクトは2009年に、始まりました


When using 9:00a.m,we regard a short time zone as a point,so we adopt the at.
       
9:00を使う時、その短い時間帯を点とみなしてます。だから、atを使います。

Contrary to it,when using 2009,it means the project started in a scoop,or period,so we use the in.

それに対して2009年を使う時は、ある範囲、期間に、そのプロジェクトが始まった事を意味します。だから in を使います。😃

《Using the right word in the right place》


《時間の使い分け》

at→what's time,noon,or night

at→ 何時、正午、夜


Example

at three,at noon,or at night


3時に、正午に、夜に


The night is originally time when we sleep.When sleeping,we feel as if the time passed in an instant,so we use the at.


夜は本来寝る時間です。寝ると時間は瞬間的に過ぎるようにかんじます。だから、at を使います🙋

No.116

>> 115 《As to time,using the right word in the right place》


《時間の使い分け》


in→ year,season,month,morning,afternoon,and evening.


in → 年、季節、月、午前、午後、夕方


Example


in 1972,in spring,in January,in the morning,in the afternoon,and in the evening


1972年に、春に、1月に、午前中に、午後に、夕方に


on→date,or day of the week.

on→日付、曜日

Example


on 19,or on Monday


19日に、月曜日に

《Derivation》

《派生》


(1) in,its situation,and case


in とその状況、場合


As for being in a situation,or case,when using the in,we regard the situation and case as scoope and limit.


ある状況、場合に関しては、inを使う時、その状況、場合を範囲、枠と考えます。😃


Example

That is not important in this case.

それは、この場合には重要ではない。


In that situation,his actions were right.

あの状況では、彼の行動は正しかった


(2)in and clothing →wearing a clothes


(2)inと服装 服を身に付けて

Its image is a person fits in the clothes

イメージとしては、人が服の中に収まってる、という感じです。


Example


She looks wonderful in a blue dress.


彼女は青いドレスがとてもよく似合う😍


It means she wears the blue dress,so the speaker thinks she is wonderful.

彼女は青いドレスを着ていて、話し手は「素敵だ」思っている、と言う事です。😃

No.117

>> 116 《Derivation》

《派生》


at:point,aiming at something


at:ポイント、何かに目掛けて

Example


Look at that sign!


あの標識を見て!


A word of look originally means that turning our eyes toward something.As to a place where we throw,we use the at.We can use it like next.


look という言葉は、もともと何かに目を向ける事を意味します。どこを目掛けているか、という事で at を使います。次のようにも使えます。😃


Example


He threw a stone at the bottle.


彼はビンを目掛けて、石をなげました。


【On's world】

【On の世界】

①Grasping space:two-dimension.(a line or face)Touch the line or face.              
①:空間把握。二次元。線、面との接触。


Example


There is a picture on the wall.


壁に絵が掛かってます。


It means that the picture touches the wall.As long as there is gravitation on the earth,we frequently use the on as a thing which is from the upper part.

絵が壁と接触してる事を意味します。地球に重力がある限り、on を上からのものとして、頻繁に使います。🔤


Example


There are a lot of books on the desk.


机の上に沢山の本があります。

It means that the books touch the desk.


本が机に接触している、という意味です📖

No.118

>> 117 【On's world】

【on の世界】

② time:touch=Corresponds to something


②時間:接触=ある事に相当する

If thinking of Japanese expression such as on that day,you can find it easy to understand.


当日というような日本語を考えると、分かり易いです。😃


We use the on for date or day of the week such as on May 1st,on Wednesday,or on a hot day.☀


5月1日に、水曜日に、または暑い日に、のように日にち、曜日にonを使います。😃


Example


I worked outside on a hot day.

私は暑い日に戸外で働きました

I usually go shopping on Sunday.

私は日曜日には、たいてい買い物に行きます


③ Derivation:pressure from upper part


③ 派生:上部から圧迫


Example


Children depend on their parents.


子供達は親に頼ります(親を頼りにします)


The example's image is their children are on parents and they weigh heavily on their parents.


例文のイメージは、子供達が親に乗っていて、親を圧迫しています👪


【What we compare the one with the other makes our impression varied】

【ある物を他の物と比べる事で、私達の表現は豊かになります】

My lecture will go into a chapter of comparison from next time.


講義は、次から比較の章に入ります。😃

No.119

Comparing with others makes our expressions more vivid.😃

私達の表現は、他の物と比べる事で、より鮮明になります。😃              
While with only a sentence of『That ground is large』,we can't recognize about its size concretely,with other one of『The ground is as large as Tokyo baseball studium』,we can imagine its size concretely.


『あのグランドは広い』という文だけでは、その大きさについて、具体的には分からないけど、『東京ドームと同じくらい広い』という文なら、その大きさを具体的に思い浮かべる事ができます🙋


I'm going to express positive degree 原級 which describes same size,comparative one which tells difference,and superlative one 最上級 which means what is called No.1


同じ大きさについて述べる原級、違いを伝える比較級、そしていわゆる一番を意味する最上級を記述します。😃


『Positive degree which expresses same size』


『同じ大きさを表す原級』


《What is an expression of comparison?》

《比較表現って何?》


Example


Alex is tall

アレックスは背が高い


The example is simple and easy to understand,but we can't recognize about his height concretely.


例文は簡単で分かり易いけれど、アレックスの身長について具体的には、私達は分かりません。😥


To be continued.

続きます 🙋

No.120

>> 119 《What is an expression of comparison?》


《比較表現って何?》


I'm going to continue the last response of mine.


前回のレスを続けます🙋


Thus,lots of adjectives such as tall,short,big,or small are subjective(personal opinion).


このように、高い、低い、大きい、そして低い、など多くの形容詞は主観的(個人的見解)です。😃


As to its degree,we can't often tell others very much.


どの程度なのかという事が、他者によく伝わらない事がよくあります😔


Then if comparing with somebody or something others,and adding expressions of comparison,we'll find it easy to understand what it means.That is why we compare a thing with others.


その時に、他の人や物と比べて、比較表現を加えれば、意味する事が簡単に分かります。それがある物と他の物を比べる理由です😃


《Positive degree which expresses same one》


《同じくらいを表す原級』


If wanting to express something is same degree in English,we use 『as adjective/adverb as》


もし、何かが同じ程度の物だと、英語で表したいなら、as 形容詞/副詞 as を使います。😃

Those adjectives and adverbs are positive degree,and a whole expression of『as adjective/adverb as』is also the positive degree.


これらの形容詞、副詞は原級で、『as 形容詞/副詞 as』という表現全体もまた、副詞です。😃



  • << 123 『Positive degree which express a thing which is same degree』 『同じくらいを表す原級』 As for content of the part of『』in the last lecture of mine,I'm sureI made a mistake. 自分の最後の抗議の『』の部分で、間違えてしまいました。😳 I described『Positive degree which express same one』 It means I expressed replica,but what I wanted to express is other one. 自分は『原級は全く同一の物を記述する』としてしまった。それは複製について述べている事になる。でも、自分の言いたい事は、他の事だ😳 《as adjective as》 《形容詞と同程度》 As for a sentence of positive degree of adjective,we make like next. 形容詞の原級の文は、次のように作ります。😃 At first,we have to think of a sentence which is a base. まず、基になる文章を考えなければ😃 Alex is tall. アレックスは背が高い However,we have to express how tall he is. しかし、彼がどれくらい背が高いか、表さなければなりません。😃 Next,we put a word of as which express same degree.Please regard the as as a signal which appears an objection for comparison. 次に同じ程度を表す as という単語を置きます。この as は、比較の対象が現れる合図だと思って下さい。😃 Alex is as tall アレックスは同じくらい背が高い。 Who does the sentence compare with? その文章は誰と比較してるか?😃

No.122

>> 121 Thank you for your response.

レスありがとう御座います😃


As to the main point of this thread,though I hate to say,I don't make much of listening skill.


このスレの主旨としては、言い辛いけど、聞き取る事に重きを置いてません。😃


Please read my thread carefully.


スレをよくお読み下さい😃

No.123

>> 120 《What is an expression of comparison?》 《比較表現って何?》 I'm going t… 『Positive degree which express a thing which is same degree』


『同じくらいを表す原級』


As for content of the part of『』in the last lecture of mine,I'm sureI made a mistake.

自分の最後の抗議の『』の部分で、間違えてしまいました。😳

I described『Positive degree which express same one』 It means I expressed replica,but what I wanted to express is other one.


自分は『原級は全く同一の物を記述する』としてしまった。それは複製について述べている事になる。でも、自分の言いたい事は、他の事だ😳


《as adjective as》


《形容詞と同程度》


As for a sentence of positive degree of adjective,we make like next.


形容詞の原級の文は、次のように作ります。😃

At first,we have to think of a sentence which is a base.

まず、基になる文章を考えなければ😃


Alex is tall.

アレックスは背が高い


However,we have to express how tall he is.

しかし、彼がどれくらい背が高いか、表さなければなりません。😃


Next,we put a word of as which express same degree.Please regard the as as a signal which appears an objection for comparison.

次に同じ程度を表す as という単語を置きます。この as は、比較の対象が現れる合図だと思って下さい。😃

Alex is as tall

アレックスは同じくらい背が高い。


Who does the sentence compare with?


その文章は誰と比較してるか?😃



No.124

>> 123 《as adjective as》


《 形容詞と同じくらい》


Then we put other as behind the adjective and follow the objection with which we compare.


それから、もう一つの as を形容詞の後ろに、そして比べる対象を続けます。😃


Alex is as tall as his father.


アレックスはお父さんと同じくらい背が高い

Even if coming across an complicated sentence,I'm sure you'll understand it as long as you follow its order,so without losing your presence of mind,please grapple with it.


複雑な文でも、その手順に従えば、理解出来ると思います。だから慌てないで取り組んで下さい😃


《as adverb as》


《as 副詞 as》

As to adverb,we can make an expression of comparison of same degree with the same order of adjective.


副詞に関しては、形容詞と同じ手順で、原級の比較表現を作れます。😃


At first,we make a sentence which is being based.


まず、基となる文を作ります。

My father gets up early.


私の父は早く起きます


Next,we put as in front of the adverb(early).The as is the signal which appears a thing of comparison later.


次に、副詞(early)の前に asを置きます。その as は後で比較対象が現れる合図です。🔤


Then we put other as behind the adverb and follow the thing of comparison.


それから、他の as を副詞の後ろに置き、比較対象を続けます。😃




No.125

>> 124 『Exercise』


Let's change the next sentences into other ones with an expsession of degree.


次の文を原級を使った表現にしてみましょう😃


①His room is large

彼の部屋は広い

②This book is easy.


この本は易しい

③Tom speaks Japanese well.

トムは上手に日本語を話します

④She runs fast

彼女は速く走る

①His room is as large as mine.

彼の部屋は、私の部屋と同じくらい広い

When speaking English,to repeat same words in a single sentence isn't desirable.If expressing 僕の部屋 with my room,a word of room is being repeated,so we should use other word,mine.


英語を話す時、同じ言葉を一つの文で繰り返すのは、望ましくありせん。僕の部屋を my roomで表すと、roomが繰り返されるので、他の言葉、mineを使うべきです😃

②This book is as easy as that one.


この本はあの本と同じくらい易しい


The word which we should use isn't that book but that one,avoiding same word,room.


同じ言葉、roomを避けるため、使うべき言葉は that book ではなくて that oneです。


③Tom speaks Japanese as well as Alex


トムはアレックスと同じくらい上手に、日本語を話します。

④She runs as fast as John.

彼女はジョンと同じくらい速く走ります


『We'll express difference,using degree』

『原級を使って、違いを表す』

No.126

>> 125 『We express difference,using degree』


『原級を使って、違いを表す』

《A not as adjective/adverb as B》


《AはBほど形容詞/副詞ではない》


What A isn't as ~ as B is when comparing A with B,they aren't something same.


A は Bほど ~ ではない、とはA と B を比べた時、それらは同じではない、と言うことです。

It's just that we change a sentence of degree as adjective/adverb as into negative one.


原級 as 形容詞/副詞 as の文を否定文にするだけです。



As to both sentences of be verbs and ordinary ones,we express like that.

Be動詞、一般動詞を使った文でも、そのように表します😃


Example


My room is not as small as yours.


僕の部屋は君の(部屋)ほど狭くない


My sister doesn't get up as early as my mother.


僕の姉は母ほど早く起きない

Notes


When speaking English,repetition of same word in a single sentence isn't desirable.


英語を話す時は同じ言葉を一つの文で繰り返すのは望ましくありません。😃

Therefore we express like next.『Your room isn't as large as mine』


だから、次のように表します。『君の部屋は僕のほど広くない』

We express something which belongs to someone with personal pronoun such as yours,his,hers,and theirs.


誰かに属している何か、~の物は、あなた〔がた〕の物、彼の物、彼女の物、彼らの物、という人称代名詞を使います。


To be continued.😃

No.127

>> 126 Notes


Supplementation


補足


This ball isn't as big as that one


このボールはあっちのほど大きくない


We frequently use other pronoun such as the one.


one のような代名詞も頻繁に使います😃


『A times as…as B』


『AはBの二倍である』


With an expression of as degree as,we can say X is twice as large or small other.

As 原形 as と言う表現を使って、Xは他の物より二倍大きい、または小さいという事が出来ます😃


As to its size or degree,if it's twice,we have to put twice in front of the first as.


大きさ、程度が二倍なら twice 二倍 を一番目の as の前に置かなければなりません。😃


If it's more than three times,we must put a number of its multiple and times in front of the as.If it's 50%,we put half.


三倍以上ならば、倍数を表す数字と times を as の前に置かなければなりません。半分なら half です。😺


Example


My room is twice as large as yours.


僕の部屋は君の部屋より、二倍広い(大きい)

This bridge is five times as long as that one.


この橋はあの橋より五倍長い


He has half as many books as mine.


彼は僕の半分の量の本を持ってます。

【The comparison degree which expresses the difference】

【違いを表す比較級】

No.128

>> 127 【The comparison degree which expresses the difference】

【違いを表す比較級】


With the comparison degree,we express the difference straightforwardly like the next sentence.


比較級を使って、次の文のように率直に違いを表します。😃


Then we use adjective and adverb to which we add er.We sometimes adopt other word,more.


その時 er を加えた形容詞、副詞を使います。他の言葉、more を使う事もあります。😃


『Adjective/adverb + er than』


『~よりも形容詞/副詞だ』


①At first,we have to think about a sentence being on its base like the positive degree.


まず、原級のようにベースとなる文章を考えます。😃


Alex is tall,but how tall?


アレックスは背が高い。でもどれくらい?


② We add er to the adjective,tall directly.The er expresses difference,and please regard it as a sign which appears an object for comparison later.


er を形容詞である tall に直接付け足します。er は違いを表し、後で比較対象が現れる合図だと思って下さい。😃

Alex is taller       アレックスは、より背が高い、だれより?
              ③ We put than between the adjective and the object for comparison.


than を形容詞と比較対象の間に置きます。


Alex is taller than Dick


アレックスはディックより背が高い


taller 形容詞+ er

than ~より


Dick 比較対象



No.129

>> 128 『More adjective/adverb than』


『more 形容詞/副詞 than』


When changing comparatively a long adjective,and adverb of which shape is the adjective+ ly into the comparative degree,we put more in front of the adjective and adverb.


比較的長めの形容詞や、形容詞+ly という副詞を比較級にする時、その形容詞と副詞の前にmoreを置きます。


With a sentence in which comparatively a long adjective,beautiful used,we'll watch an expression of the comparative degree in which more is adopted.


比較的長めの形容詞、beautiful を使った文で、moreを使った比較級の表現を見てみます。

① At first,we have to think of the sentence which is being based on like the positive degree and the comparative one + er


① まず、原級、比較級+er のように、ベースとなる文を考えます。

② We put more in front of the beautiful.

more を beautiful の前に置きます。


The more means difference,and please look upon the more as a sign which appears an object for comparison later.


その moreは違いを表し、後で比較対象が現れる合図だと思って下さい。😃


This flower is more beautiful…how beautiful is it?


この花は美しい、どれくらい美しいか?

No.130

>> 129 『More adjective/adverb than』


『More 副詞/形容詞 than』


③ We have put the object for the comparison at the back of the than.

比較の対象を than の後ろに置きます。😃


Then we express the object with that one,avoiading repeating the same word.


その時、同じ言葉を繰り返す事を避け、比較対象を that one で表します。

This flower is more beautiful than that one


この花はあの花より美しい


With the same order,we can make other comparative degree of adverb like ly+ adjective.

同じ手順で、ly + 形容詞のような副詞の比較級を作れます。


Example


Tom speaks Japanese more slowly than Alex.

トムはアレックスよりゆっくり日本語を話します。


Notes


As for comparatively long adjectives,they are some two syllables words and more than three syllables ones.


比較的長めの形容詞は、いくつかの2音節の言葉、3音節以上の言葉です。


The syllables are expressed with a mark of・.All of words in dictionary are punctuated with ・.😃

音節は・のマークで表されます。辞書の単語は全て・で区切られます。


For example,beautiful is expressed like next,beau・ti・ful.It's three syllables.


例えば beautifulは次のようにbeau・ti・fulと表します。3音節です。


To be continued.

続きます🙋

  • << 136 Notes As for the words of two syllables,while early changes into earlier or earliest,we put more or most in front of famous and careful. 二音節の言葉は、early は earlier,earliest と変化するけれど、famous,careful は more,most を前に置きます😃 『irregular change』 『不規則な変化』 There are the comparative degrees which change irregularly.They are next ones. 不規則に変化する比較級もあります。次の物です。😃 good/well → better           bad/badly/ill → worse many/much →more little → less Example My grades are better than hers. 僕の成績は彼女の成績より良いhers は her grade です。 He drank more beer than Dick. 彼はディックよりたくさんビールを飲みました 『The comparative degree which means that X is… than any other 』 『Xは他の何より/誰より…だ、という意味の比較級』 The superlative degree is an expression that X is the most ….I'm going to show you the comparative degree which is close to the superlative degree. 最上級は、Xは一番…だ、と言う表現です。最上級に近い意味の比較級を、示してみます。😃 A/the comparative degree of adjective or adverb/than any other B A は他のどのBより 形容詞/副詞だ

No.131

>> 130 Hello✋

暑中お見舞い申し上げますって英語はありますか?

有意義な三連休をお過ごし下さいね

No.132

>> 131 To 中学生さん😃


Hi! Thank you for your response. Your question is too difficult for me to answer exactly,I'm afraid,for I've heard there is no custom of 暑中見舞い in Europe and the U.S.A.


こんばんは。レスありがとう。中学生さんの質問は、俺には難しくて正確に答えられないかな。と言うのは暑中見舞いの習慣は、欧米には無いようなので😥

When looking up the phrase of 暑中見舞い in dictionary,it's Japanese is like the next.

暑中見舞いを辞書で調べると、日本語では次のような意味になります。😃


When suffering from intense heat in summer,we ask our relatives or acquaintances how they lead their lives.


猛暑に苦しむ中、親類、知人に安否を気遣う。😃


However,even if they don't have the custom like that,they will be able to recognize what we want to say,I'm sure.

しかしながら、そのような習慣を彼等が持ってないとしても、我々が言いたい事は、分かってくれると思います😁


It has been hot for a while,so please take care of yourself.


暑い日が、続くけど、体に気をつけてね😃


As for expressions,there are lots of difference between Japan and Europe and the U.S.A.


表現の違いは、日本と欧米の間には、数多くみられます。😁


If you recognize them,I'm sure you will have a fun.


その違いが分かると、面白いと思うよ🙋


Have pleasant consecutive holidays.


楽しい連休を過ごしてね👍

No.133

>> 132 やっぱり英語は難しいね💦
先生も夏バテしないように!

No.134

>> 133 To 中学生さん😃


Thank you for your response.

レスありがとう😃

I'd heard studying English is learning foreign customs in high school.

高校生だった時、英語を学ぶ事は、外国の習慣などを学ぶ事だと聞いた事がある😃


Without recognizing them,there are lots of expressions which we can't grasp exactly,I'm afraid.


それを知らないと、意味を正確に理解出来ない表現が多くなると思うよ😥


As for me,English is a kind of way with which I express myself,moreover I have a fun then.

自分にとって英語は、自分の考えを表す方法の一つ。それにその時はとても楽しいしね🙋


As for you,A.A is equivalent to my English,I'm wondering.

中学生さんにとって、アスキーアートは、俺が英語に対して感じてる物にあたるのかな?😁


Have a pleasant evening


楽しい夕べを🌠

No.135

>> 134 To 中学生さん


Good morning.I'm afraid I may have said something unpleasant in my last response.


おはよう。前のレスで、何か嫌な事を言ってしまったかも💦


I'm afraid you were offended with my remark.I have to apologize you for it.I'm sorry.

俺の言葉て気を悪くしたのでは?謝らなくちゃね。ごめんなさい🙇

No.136

>> 130 『More adjective/adverb than』 『More 副詞/形容詞 than』 ③ We have put the … Notes


As for the words of two syllables,while early changes into earlier or earliest,we put more or most in front of famous and careful.


二音節の言葉は、early は earlier,earliest と変化するけれど、famous,careful は more,most を前に置きます😃


『irregular change』


『不規則な変化』


There are the comparative degrees which change irregularly.They are next ones.


不規則に変化する比較級もあります。次の物です。😃


good/well → better           bad/badly/ill → worse

many/much →more

little → less

Example


My grades are better than hers.


僕の成績は彼女の成績より良いhers は her grade です。


He drank more beer than Dick.

彼はディックよりたくさんビールを飲みました

『The comparative degree which means that X is… than any other 』


『Xは他の何より/誰より…だ、という意味の比較級』


The superlative degree is an expression that X is the most ….I'm going to show you the comparative degree which is close to the superlative degree.


最上級は、Xは一番…だ、と言う表現です。最上級に近い意味の比較級を、示してみます。😃

A/the comparative degree of adjective or adverb/than any other B


A は他のどのBより 形容詞/副詞だ

No.137

>> 136 『The comparative degree which means that X is … than any other』


『他の何より…だ、という意味の比較級』


《A adjective or advbrb's comparative degree than any other B》


《A 形容詞か、副詞の比較級 than any other B》

Aは他のどのBより、形容詞/副詞だ


The any means optional and intentional.The other means something else.If its subject,A is singular,B is also singular.


any は任意、無作為、other は何か他の物を意味します。主語の A が単数なら B もまた単数です。😃


Both of singular and plural forms of noun come after the any,so we should be careful.


名詞の単数形も複数形も、anyに続きます。注意しましょう⚠

Then we compare the A with each of the B,so the B is singular.In short,the comparative degree is comparing single one with other one as a principle.


その時、Aと他の一つ一つの B と比較してます。だから、B は単数です。要するに、比較級は原則として、一つの物と他の一つの物を比較します。😃


By the way,I'm afraid I may have made a mistake again.


⭕ compare A with B


❌ compare with A

ところで、また間違えてしまったかもしれない。💦


When being the B is plural form,it means the most adjective/adverb,so we express it with the next superlative degree.

B が複数形の時、最も形容詞/副詞だ、という意味です。次の最上級で表します😃

No.138

>> 137 『The comparative degree which means that X is … than any other』

『Xは他の何より/誰より…だ、という意味の比較級』


Examples


Dick is taller than any other boy in his class.


ディックはクラスの他のどの男子より、背が高い


Dick is the tallest of all the boys in his class.


ディックはクラスの全男子の中で一番背が高い

I'm going to change the next sentences into the comparative degree's ones.


次の文章を比較級の文章にします😃


His room is large.


彼の部屋は広い

His room is larger than mine.

彼の部屋は僕の部屋より広い


As for an adjective of which last alphabet is e,we only have to add r at the end of the adjective.It becomes the comparative degree.
       
最後のアルファベットが e の形容詞は、r をその形容詞の最後に加えればいいだけです。それが比較級になります。😃


Instead of my room,we adopt mine in order to avoid repeating the same word.


同じ言葉を繰り返すのを避ける為に、my room ではなく mine を使います。😃

This book is difficult


この本は難しい

This book is more difficut than that one.

この本はあの本より難しい

Difficut is three syllables such as dif fi cult,so we have to put more in front of the adjective.

difficultは dif fi cult のように三音節なので、形容詞の前に more を置かなければなりません。😃

No.139

>> 138 『The comparative degree means that X is … than any other』


『Xは、他の誰よりも/何よりも… だ、という意味の比較級』


Continuation of the last response of mine.


最後のレスの続きです。


Instead of that book,we use that one in order to avoid repeating.


繰り返しを避ける為に、that book ではなく that one を使います。😃


Yuki runs fast.

ユキは速く走ります


Yuki runs faster than any other girl in her class.


ユキはクラスのどの女子よりも、速く走ります

The comparative degree of adverb,faster + than any other

副詞の比較級、faster + 他の誰よりも


Mt.Fuji is high.

富士山は高い


Mt.Fuji is higher than any other mountain in Japan.


富士山は日本のどの山よりも高い

『The comparative degree which means X is … than any other 』


『Xは他の何よりも/誰よりも…だ、という意味の比較級』


The superlative degree means that X is No.1 about something,but instead of the superlative degree,we are going to express it with the comparative degree this time.


最上級は、Xは何かについて一番だ、という事を意味します。でも今回は最上級を使わず、比較級でそれを表します。😃


A comparative degree of adjective and adverb than any other B

A は他のどの B より形容詞、副詞だ




No.140

>> 139 I made a mistake.As for the expression after the example of Mt.Fuji,I'd already expressed it.It is shameful of me to do that.


間違えました。富士山の例文の後の記述は、既にしていました。そんな事をやってしまうとは、恥ずかしい限りです😳


《the adjective/adverb + est in/of …》


《…の中で一番の形容詞、副詞だ》


We are going to make sure example of the superlative degree like positive one and comparative one.

最上級の例文を、原級、比較級のように確認します。😃


Alex is tall

アレックスは背が高い


When making a sentence being based on,we do it like the positive degree and comparative one.


基になる文を考える時は、原級、比較級の時と同じようにします。


Alex is the tallest


アレックスは一番背が高い


We put the in front of the adjective and attach est at the back of the adjective directly.

the を形容詞の前に置き、estを形容詞に直接くっつけます。😃

Please regard the as a sign which means No.1


the は一番を意味する合図だと思って下さい。🔤

Alex is the tallest in his class.


アレックスは、クラスで一番背が高い


We put an extent in which we compare at the back of the sentence.


比べる範囲を文の後ろに置きます。


No.141

>> 140 《the adjective/adverb + est in/of… 》

《…の中で一番形容詞/副詞だ》

Continuation of the last reponse of mine.

この前のレスの続きです。😃


We put a range in which we compare an one with other at the back of the adjective,or adverb,using in.


ある物と他の物を比較する範囲を、in を使って形容詞/副詞の後に置きます😃


Alex is the tallest in his class.


アレックスは、彼のクラスの中で一番背が高い

When using the superlative degree,we frequently put range,or object in which we compare at the end of the sentence,using in or of.


最上級を使う時、in や of を使って、比べる範囲や対象を文末に置く事が多いです。😃


most adjective/adverb in/of

most 形容詞/副詞 in/of


When changing comparatively long adjective or adverb of the adjective + ly into the superlative degree,we put the most in front of the adjective or adverb.


比較的長い形容詞、形容詞 + ly の副詞を最上級に変える時、その形容詞/副詞の前に most を置きます😃

Let's express English,using the superlative degree in which we adopt the most.


most を最上級に使い、英語を表してみましょう🙋


When making a sentence being based on,we do like the positive degree or comparative one.


基になる文を作る時、原級、比較級のようにします。

No.142

>> 141 《most adjective/adverb in/of…》


《most 形容詞/副詞 in/of…》

This flower is beautiful.


この花は美しい

It's a sentence being based on.We put the most in front of the adjective,beautiful.The most is a sign which means No.1


基となる文です。most を形容詞、beautifulの前に置きます。most は一番という意味です。😃


This flower is the most beautiful.


この花は一番美しい


We put objections with which we compare at the back of the adjective.We put them with of.


比べる対象を、形容詞の後ろに置きます。of と一緒に置きます😃


The flower is the most beautiful of all.


この花は、全ての中で一番美しい。


Instead of『of all flowers』,we adopt『of all』,for we avoid repeating the same word,flower,when speaking English.


of all flowers ではなく of all を使います。英語を話す時は、同じ言葉、flower を繰り返す事を避けます。😃


《special superlative degree,it means irregular conjugation》


《特別な最上級、不規則変化の事です》


The comparative degree which changes irregularly becomes the irregular superlative one.


不規則に変化する比較級は、不規則な最上級になります。😃


good/well →better → best

bad/badly/ill→ worse →worst

many/much →more →most


little → less→least


No.143

>> 142 『Continuation of the last remark of mine』

『続きです』


Example


Alex speaks Japanese the best in his famiy.


アレックスは家族の中で、一番上手に日本語を話します。


『Using the right in and of in the right place』


『in と of の使い分け』


As for the in and of which are put at the back of the superlative degree,there are some rules.


最上級の後ろに置かれる in,of の使い分けにはルールがあります😃


The in expresses three-dimensional space or range originally.


in は元々、三次元の空間、範囲を表します。😃


In short,it resembles a box,and the in means its outer frame.

簡単に言えば、in は箱に似ていて、その外枠を意味します😃

Contrary to it ,the of has other image of holding the box in your hand or arm,and taking out its contents from our hands or arms it freely.It means an element which consists of its contents.


一方、of は箱を手や腕で持っていて、自由に中身を自由に取り出せるイメージがあります。箱の中身を構成するイメージです。😃


We can use both of the in and of at one sentence.


In と of は一つの文の中で、使えます。


Example


Monica runs the fastest of all the girls in her clss.


モニカは、彼女のクラスの女子の中で、一番早く走る。



No.144

>> 143 『Using the right in and of in the right place』


『in と of の使い分け』


In,its extent or places.It means its outer frame.


in その範囲、場所。外枠を意味します。


Example


in Japan,in the world,in my family,in your class,and so on


日本で、世界で、家族で、君のクラスで、など

Of and plural,it means number,a word of all,or plural noun.It's structural element.

Of 複数。数字、all という単語、複数名詞を意味します。構成要素の事です。😃

Example


of the three,of all,of his classmates,and so on.


その三人のなかで、全ての中で、彼のクラスメートの中で、など


《one of the superlative degree》


《最上級の中の一つ》


When using the superlative degree,it doesn't always mean the only No.1.

最上級を使う時、必ずしも唯一の一番を意味するわけではありません。😃


For instance,it is hard for us to select the most well-known singer,limited to only one.


例えば、最も有名な歌手を、たった一人だけに限定して、選ぶのは難しいです。💧


However,we can express it,making use of an ambiguous way like one of the superlative degree.


しかしながら、最上級の中の一つ、と言う曖昧な表現を使って、表せます。


To be exact,we use a way of saying one of the superlative degree + plural noun.


正確には、one of the 最上級,複数名詞、という言い方を使います。😃

No.145

>> 144 《One of superlative degree》

《最上級の中の一つ》


If we want to say『the most famous singer』,we try to say『one of the most famous singers』


最も有名な歌手と言いたいなら、最も有名な歌手の一人、と言ってみましょう。😃


Example


He is one of the most famous singers in the world.


彼は世界の最も有名な歌手のうちの一人です🎤

It's just that one of plural things,so we adopt plural noun after the phrase of『one of』


複数の物の一つなので、one ofと言う語句の後に複数名詞を使います。😃


《How to make the comparative degree and superlative degree.They are fixed changes》

《比較級、最上級の作り方。規則変化です》


As for the fixed change,it's just that we only have to change at the end of adjective,obeying the rules
       
規則変化は、規則に従って、形容詞の後ろを変えるだけです。

Its base is we add er to the adjective of the comparative degree,and est to the one of the superlative degree.


基本は er を比較級の形容詞の後ろに、est を最上級の形容詞の後ろにつけるだけです😃


As to the adjectives which end with e,it's just that we add r,or st to the positive degree.


e で終わる形容詞には、原級にr または st を加えます。😃


No.146

>> 145 《How to make the comparative degree and superlative degree.They are the fixed changes》


I should have shown examples for basic changes and others which end with e at the last response.


この前のレスで、基本的変化、eで終わる変化の例文を示すべきだった。😳


Example


Base

young,younger,youngest


fast,faster,fastest


The changes which end with e


eで終わる変化

wide,wider,widest

cute,cuter,cutest

When the word ends with a consonant and y,we change the y into i and add er or est.

単語がyで終わる時は、yをiに変えてer または est をつける

healthy,healthier,healthiest

early,earlier,earliest


When the word ends with short vowel and consonant,we put the last consonant again,and add er or est to it.

単語が短母音と子音で終わる時は、最後の子音を重ね、それにer,est を加えます。


hot,hotter,hottest


fit,fitter,fittest


When the word is longer adjective,or adverb which ends with ly,we put more, or most in front of the positive degree.


単語が長い形容詞 または lyで終わる副詞は、原級の前に more または mostを置きます


beautiful,more beautiful,most beautiful


careful,more careful,most careful



No.147

>> 146 【A column】


『My room is narrow?😱』


It seems that using right adjectives in the right place is a little difficult


正しい形容詞の使い分けは、ちょっと難しいですね💦


When saying 高い in Japanese,is it tall or high in English?            
日本語で、高いと言う時、英語では tall、それとも high ?😣


As for the tall,it means the one which we can see from its lower part to the top.


tall は下から上まで見える、と言う事を意味します。

       For example,there is a slender thing.When erecting and expressing it,tall is suitable rather than high.                 例えば、細い、すらっとしたものがあります。それを立てた時、highよりも tallの方がよいです。🙆                  When using,a tall person,a tall tree,and a tall building,they seem to fit.


a tall person,a tall tree,そして tall building のように使うと、ピッタリするようです。😃


Contrary to it,as to the high,we pay attention to its top.It seems to be something tough,solid.Therefore we feel as if we couldn't see from its lower part to the top.


一方、highは、上に注目します。がっしりとした、堅固な物で、下から上に見上げる事は出来ないように感じます。


High mountain seems to be appropriate.


high mountain などがしっくりときますね😃

No.148

>> 147 【A column】


When looking up to 狭い in a Japanese-English dictionary,you'll come across narrow.


「狭い」を和英辞書で調べると、narrow が出てくるでしょう。


『My room is small』If not being large your room,instead of narrow,we use small.


『My room is small』

部屋が広くない、狭い、と言う時は narrow ではなく small を使います。

When using narrow,we adopt like next.

『This road is too narrow for a truck to pass through』

narrow を使う時は次のように使います。


『この道は狭くてトラックが通れない』🚚


In short,narrow means its width is narrow.When saying its area is small,we adopt small.


要するに、narrowは 幅が狭いと言う事です。面積が狭い時、smallを使います😃


Expression of time.Past,present time,and future


時間の表現・過去、現在、未来

We often talk with others about old memory in the past,or dreams in the future.

私達は過去の思い出や、将来の夢を話したりします。😃


If someone ask us「What are you doing?」,we'll answer「I or we are doing ◯◯」


誰かに「何をしてるの?」と聞かれれば、「◯◯してるよ」と答えます。😃


We'll study the past tense,the future tense in which we use auxiliary verbs,the progressive form,and imperative one in the next lesson.


過去形、助動詞を使った未来形、進行形、命令形を次のレッスンで学習します。😃

No.149

>> 148 《The past tense of be verbs》

《Be動詞の過去形》            
We don't always talk about present circumstances.We frequently speak about in the past.


私達は、必ずしも現在の事ばかり話してるわけではありません。過去の事を話す事も頻繁にあります。😃


Therefore,we need to master how to express about the past without fail.

だから、過去についてしっかりと表現出来るように、習熟する必要があります。😺


When using the past tense,we have to be careful,for their spellings are different,according to the singular forms or plural ones.


過去形を使う時は気をつけなければなりません。単数形、複数形によって綴りが違います🔤


Example


He is a teacher.➡ The present tense


彼は先生です。➡ 現在形です。

He was a teacher ➡ The past tense


彼は先生でした。➡ 過去形です。


When its subject is I,its past tense is was,so we adopt was.


主語が I の時は過去形は was です。だから was を使います。😃


Contrary to it,when its subject is you,we use were,even if its subject is singular form or plural one.


一方、主語が you の時は複数でも単数でも、were を使います。💡


No.150

《When using the be verbs,how to use the right present tense and the past one in the right places》


《be動詞を使う時の現在形、過去形の使い分け》


Let's be careful of its number and tense in the sentence which includes the be verbs.


Be動詞を含む文章では、数、時制に気をつけましょう😃


The number mean whether a subject is a singular form or a plural one.The tense means whether it's the past tense or a present one.


数は主語が単数か複数か、時制は主語が過去形か、現在形かという事です。😃

The next sentences are same meaning,but their subjects are different.The one is the singular form,and the other is the plural one.


次の文章は意味は同じだけど、主語が違います。一つは単数、もう一つは複数です。🔤


Example


I was a firefighter.


私は消防士でした

We were firefighters.

私達は消防士でした。

You were a student.

あなたは生徒でした。


You were students

あなた達は生徒でした。

He was a soccer player.

彼はサッカー選手でした。

They were soccer players.


彼らはサッカー選手でした。


She was a pianist.

彼女はピアニストでした。


They were pianists.

彼女達はピアニストでした🎹

  • << 151 《When using the be verbs,how to use the present tense and the past one in the right places》 《Be動詞の現在形と過去形の使い分け》 Be verbs which mean being somewhere are also the same changes. 「~にいる/ある」を表すbe動詞も同じ変化です。 The examples of which subjects were singular forms are the formers,and the others of plural ones are the latters 主語が単数の例文が前者、複数の物が後者です Example Stephanie was at the desk. ステファニーはその机の所にいました。 Stephanie and Greg were at the desk. ステファニーとグレッグは、その机の所にいました。 Pat was in that room. パットはあの部屋にいました。 Pat and Tom were in that room. パットとトムはあの部屋にいました。 Your hat was on the table. あなたの帽子は、そのテーブルの上にありました。 Your hats were on the table. あなたがたの帽子は、テーブルの上にあった。 As for the example,「Your hats were on the table」,it has two means. Your hats were on the table は2通りの意味があります。「あなたの帽子がテーブルの上にあった。」「あなたがたの帽子がテーブルの上にあった」 We need to guess their meaning from their contexts. 文脈から、その意味を推測する必要があります。😃
投稿順
新着順
主のみ
付箋
このスレに返信する

テーマ別雑談掲示板のスレ一覧

テーマ別雑談掲示板。ひとつのテーマをみんなでたっぷり語りましょう❗

  • レス新
  • 人気
  • スレ新
  • レス少
新しくスレを作成する

サブ掲示板

注目の話題

カテゴリ一覧