初心者英語講座
【English lecture for a beginner】
初心者の為の英語講座』🙋
I love English and want to express everything in English.
英語が好きなので、どんな事でも英語で言い表したい😁
As for its title,I'm sure I'm also a beginner, and I'm afraid I'm wondering my English ability is superior enough to tell others English.😳
タイトルに関しては、自分もまた初心者だし、他の人に教えるほど自分の英語の能力は、優れているのか、と不安に思う😥
However there seem to be plenty of people who want to study English,but they don't know how to do it.🔤
しかしながら、英語の勉強はしたいがやり方が分からない、という人が多いようだ。
I hope my thread will help them to study English.As for some questions except for my thread,please refrain from doing,even if they are English questions.
自分のスレが彼等の英語の勉強の手助けになれば良いけれど。英語の質問でも、自分のスレに関する以外の事は、どうかご遠慮下さい🙇
In addition,please don't abuse and write a defamatory.My heart is made from a glass,so I won't undergo them.
加えて、誹謗中傷等も、ご遠慮下さい。主のハートはガラスで出来てるので、耐えられません😭
Hey.中学生さん。I'm here.
お~い中学生さん。ここだよ🙋
>> 400
【What is that of a conjunction?】
【接続詞の that って何?】
Example
I think that you are right.
僕は君が正しいと思います。
When connecting a sentence that I think with other one which is content of thinking,“I am right”,we use that as a conjunction.
僕は思う、という文と思っている内容の文、君が正しい、をつなげる時 that を接続詞として使います。
The sentence behind the that is the think's objective case.
that 以下の文は think の目的格です。
Other verbs like say,tell,hope,and expect take a phrase as the objective case.
say,tell,hope そして hope などの動詞は目的格として文節を取ります。
We often omit the that,so we can say like the next.
その that をしばしば省略する事があります、だから次の様にも言えます。
I think you are right.
When a content which expresses its subject is long and becomes a sentence,we can use the that behind be verbs as the conjunction.We can also leave it out.
主語を説明する内容が長くて文になる時、that を接続詞として be 動詞の後ろで使えます。省略する事も出来ます。
Examples
The problem is(that)Tom is too serious.
問題はトムが真面目すぎるという事です。
I think(that)he will come here.
私は彼がここに来ると思います。
We hope(that)she will get ahead.
私達は彼女が昇進する事を願ってます。
>> 401
【What is that of a conjunction?】
《接続詞の that って何?》
Examples
She told me(that)she didn't want to see anybody.
彼女は私に誰とも会いたくないと言いました。
The point is(that)parents are responsible for their children's education.
大事な点は、親は子供の教育に責任があるという事です。
【Conjunctions which express on the time like when,before or after】
【時間を説明する接続詞、when,before,または after】
First of all,please look at the next sentence as a review.
まず、復習として次の文を見て下さい。
I lived in Italy two years ago.
私は2年前にイタリアに住んでました。
A phrase of two years ago plays a part as an adverb which gives an account of the lived of a past verb.
two years ago という語句は、lived という過去の動詞を副詞として、説明してます。
In short,the two years ago describes when the subject lived.
要するに、two years ago は、主語がいつ住んでいたかを説明してます。
When expressing this when with a sentence,its form is the when and the sentence.
この when を文で述べる時、when、文となります。
We can use the when at a place where other is likely to ask when? as the conjunction which connects sentences.
いつ?と相手が尋ねてきそうな所で、when を文をつなげる接続詞として、使えます。
- << 407 【Conjunctions which express on the time like when,before or after】 【時間を説明する接続詞,when,before after】 The example expressed the time when I lived behind the when.It was when it was a child. 例文は、私が住んでた頃を behind 以下で説明しています。それは子供の時です。 After putting the when and a sentence at the beginning of the whole one,and making its time clear,we can also go on with our talk. when と文を文頭に置き、時を明確にした後で、話を続ける事も出来ます。 When expressing,we frequently put a comma before starting the other next sentence like when a sentence,other one. 文を表す時、when 文、別の文、という様に次の文に入る前にコンマを打つ事が多い。 Except for the when,we can use other words of before or after as conjunctions which express on the time. when 以外にも before や after などの他の単語も、時を表す接続詞として使えます。 Examples My sister walks to school when it's sunny. 僕の妹は、晴れてる時には、歩いて学校に行きます。 When I got up,my son was watching TV. 私が起きた時、息子はテレビを見てました。 I must finish my work before my boss comes back. 上司が帰ってくる前に、仕事を終えなければなりません。 I'll go shopping after I finish my homework. 宿題が終わった後に、買い物に行こう。
>> 403
To 中学生さん。
Thank you for your response.
レスありがとう😃
As you've told,this year is also approaching an end.Passing time is so fast that I'm forced to breathe a sigh.
中学生さんの言うように、今年も終わりに近づいているね。時間が経つのが早いので、ため息が出ちゃう😩
Let's take care of ourselves lest we should have a cold each other,especially the place where you live is extremely cold,I'm afraid.
お互いに風邪をひかない様に気をつけよう。特に中学生さんの住んでる所は極寒なのでは?❄💦
Please warm yourself and go to bed.Good night.Have a nice dream!
暖かくして寝て下さい。お休み。良い夢見ろよ!🌉
>> 405
To 中学生さん
Oh!Snow shovelling!It makes you be tired!
ああ、雪掻き!中学生さんも疲れるね😥
I'm sure snow shovelling is a hard work and endless.Generally speaking,the people in northern area are patient,You're also the same!.
雪掻きは大変で切りがないよね。一般的に北国の人々は辛抱強いと言うけど、中学生さんも同じだね。👏
I'm wondering if you're good at winter sports like skate,ski,or building a snowman.
中学生さんは、スケート、スキー、雪だるまを作ったりとか、冬のスポーツが得意なんだろうね🎿
Strictly speaking, building the snowman may not belong to the sports.
厳密に言えば、雪だるまはスポーツじゃないかもね。⛄
Have a pleasant day!
楽しい1日を過ごしてね!🙋
>> 402
【What is that of a conjunction?】
《接続詞の that って何?》
Examples
She told…
【Conjunctions which express on the time like when,before or after】
【時間を説明する接続詞,when,before after】
The example expressed the time when I lived behind the when.It was when it was a child.
例文は、私が住んでた頃を behind 以下で説明しています。それは子供の時です。
After putting the when and a sentence at the beginning of the whole one,and making its time clear,we can also go on with our talk.
when と文を文頭に置き、時を明確にした後で、話を続ける事も出来ます。
When expressing,we frequently put a comma before starting the other next sentence like when a sentence,other one.
文を表す時、when 文、別の文、という様に次の文に入る前にコンマを打つ事が多い。
Except for the when,we can use other words of before or after as conjunctions which express on the time.
when 以外にも before や after などの他の単語も、時を表す接続詞として使えます。
Examples
My sister walks to school when it's sunny.
僕の妹は、晴れてる時には、歩いて学校に行きます。
When I got up,my son was watching TV.
私が起きた時、息子はテレビを見てました。
I must finish my work before my boss comes back.
上司が帰ってくる前に、仕事を終えなければなりません。
I'll go shopping after I finish my homework.
宿題が終わった後に、買い物に行こう。
【If or because of conjunctions which connect sentences of condition or reason】
【条件や理由の文をつなげる接続詞、if , because】
When adding a condition,or saying a reason in a sentence,we use if or because as a conjunction.
文中で条件を加えたり理由を言ったりする時、if や becauseを接続詞として使います。
Example
We will play soccer if it's sunny tomorrow.
もし明日晴れたら、僕達はサッカーをします。
The sentence behind the if expresses a condition of playing soccer.
if 以下の文はサッカーをする条件を述べてます。
We can also use both the if and because at the beginning of a sentence.
if,because も文頭で使えます。
Examples
You must study hard if you want to pass the exam.
試験に受かりたいなら、一生懸命勉強しなければならない。
If it rains tomorrow,I'll stay home.
もし明日雨が降ったら、家にいます。
She isn't able to come to the party because she is very busy.
彼女はとても忙しいので、パーティーに来られない
【What is a conrdinate conjunction?】
【等位接続詞って何?】
A conrdinate conjunction connects the same parts of speech or things which have same roles.
等位接続詞は、同じ品詞、同じ役割を持つ物をつなげます。
>> 408
【What is a conrdinate conjunction?】
【等位接続詞って何?】
In short,we line up the ones of equal rank in the conrdinate conjunctions.
要するに、等位接続詞では等しい位の物を並べます。
And,or and but are the conrdinate conjunctions,and I'm going to express each meaning.
and,or そして but が等位接続詞です。それぞれの意味を記述します。
① A and B.The ones of equal ranks stand in a row in the form.
① A と B.その形では等しい位の物が並列しています。
② A or B.The form forces us to choose one of the two.
② A または B。この形は、2つのうちの一つの選択を、私達に強いてます。
③ A but B.The form is 逆接 or comparison.
③ A だが B。その形は、逆接、または対比です。
We often use a form of not A but B.
しばしば、A ではなく B、という形も使います。
Example
Tom and Bob are brothers.
トムとボブは兄弟です。
What's are connecting in the example?
例文では何がつながってるでしょうか?
The and connects nouns of two subjects which are Tom and Bob.
andは Tom と Bob という主語である名詞をつなげてます。
We have to recognize the things connecting together in order to grasp the coordinate conjunction.Then let's think of its meaning.
等位接続詞を理解するために、つながっている物を認識しなければなりません。それから、意味を考えましょう。
>> 409
【What is a coordinate conjunction?】
【等位接続詞って何?】
Example
I play baseball and soccer.
僕は野球とサッカーをします。
The and connects the nouns of objects.
and は目的語の名詞をつなげてます。
This book is thin but useful.
この本は薄いが役に立つ
The and connects adjectives of complements.
and は補語である形容詞をつなげてます。
He asked me a question in Chinese,but I wasn't able to answer it.
彼は私に中国語で質問をしたが、私は答えられなかった。
The and connects the sentences.
and は文をつなげてます。
He isn't a student,but a teacher.
彼は生徒ではなく先生です。
The and connects nouns of complements.
and は補語である名詞をつなげてます。
Your key is in your bag or on the desk.
あなたの鍵は、あなたのバッグの中か、机の上にあります。
The and connects phrases of a preposition and a noun.
and は前置詞と名詞である語句をつないでます。
【How to use the coordinate conjunction when connecting more than three.】
【3つ以上つなげる、等位接続詞の使い方】
When lining up more than three,we usually conect them with a conma,and put and or or in front of the last one.
3つ以上並べる時は、コンマでつなげて、最後の語句の前に and か or を置きます。
①,②…(,)and ③
①,②…(,)or ③
>> 410
【How to use the coordinate conjunction when connecting more than three.】
【3つ以上並べる時の使い方】
We can omit the last conmas in front of the and or or.
amd 叉は or の前の最後のコンマは、省く事が出来ます。
Examples
He is strong,brave,and kind.
彼は強くて、勇敢でさらに親切だ。
You need a pen,pencil,or marker.
君はペンか、鉛筆か、またはマーカーが必要です。
【How to use an imperative sentence plus and/or】
【命令文 + and/or の使い方】
Let's grasp how to use an imperative sentence plus and/or.
命令文 + and/or の使い方も押さえておきましょう。
The imperative sentence of do something,and…after that what will happen? The speaker's guess,or estimate are expressed.
~しなさい、などの命令文、そしてその後どうなるか…話し手の推測予測が述べられます。
The imperative sentence of do something,or…after that without doing it,what will happen? The speaker's guess or estimate are expressed.
~しなさい、などの命令文、or…それをしないとどうなるか?話し手の推測、予想が述べられます。
Examples
Hurry up,and you can catch the train.
急ぎなさい、そうすれば電車に何とか間に合います。
The phrase of catch the train has nuance of being in time for the train barely.
catch the train はギリギリ電車に間に合う、というニュアンスがあります
>> 411
【How to use an imperative sentence plus amd/or】
【命令文 + and/or の使い方】
Examples
Hurry up,or you'll miss the train.
急ぎなさい、さもなければ電車に乗り遅れます。
It means that you seem to choose whether you hurry up,or be late for the train.
あなたは急ぐか、電車に乗り遅れるか、選ばなければならないようだという意味です。
Go straight on,and you'll see the station.
まっすぐ行きなさい、そうすれば駅が見えますよ。
Study hard,or you'll not graduate.
もっと一生懸命勉強しなさい、さもなければ卒業できませんよ。
The imperative sentence plus or has a nuance that we should select to do something.Without doing it,we will fail to do it.
命令文 + or は何かをする事を選択すべきで、そうしないとそれを出来ない、というニュアンスがあります。
【What is a relative pronoun?】
【関係代名詞って何?】
A relative pronoun indicates a noun appeared before like other pronouns such as he,she,they,or it.
関係代名詞は他の代名詞、彼女、彼、彼ら、それ、のように以前登場した名詞を示します。
Without separating sentences into two with a conma,the pronoun adds direct information to the noun.
コンマで2つの文に区切らないで、関係代名詞は名詞に直線情報を加えます。
We call the noun added to the information an antecedent.
情報を加えられた名詞を、先行詞と呼びます。
>> 412
【What is a relative pronoun?】
【関係代名詞って何?】
The relative pronoun indicates a noun which appeared before like other pronouns.
関係代名詞は、他の代名詞のように、以前に出た名詞を示します。
Without separtating into two sentences,we add information immediately after the noun of an antecedent.
2つの文に区切らずに、先行詞である名詞のすぐ後に、情報を付け加えます。
“Do you know the girl?”For example,if somebody asks you immediately like that,how do you feel?
『その女の子を知ってますか?』例えばいきなり誰かにそんな風に聞かれたら、どう思いますか?
Don't you feel like digging deeply enough like the next.“What kind of the girl is she?”
『どんな女の子?』とつっこみをいれたくなりませんか?
The relative pronoun seizes an opportunity which cancels the digging.Therefore we put the information directly after the antecedent.
関係代名詞は、そのつっこみを解消するきっかけを作ります。だから先行詞の直後に情報を置くのです。
Example
Do you know the girl who is cleaning the room?
部屋を掃除している女の子を知ってますか?
①The girl received an explanation is the antecedent.
説明を受けてる the girl が先行詞です。
②The who of the antecedent indicates the girl.
関係代名詞である who が the girl を示します。
>> 413
【What is the relative pronoun?】
【関係代名詞って何?】
The phrase of is cleaning the room is the girl's information.
is going cleaning the room 部屋の掃除をする、と言う語句が the girl の情報です。
【Difference between an interrogative and the relative pronoun】
【疑問詞と関係代名詞の違い】
Let's make sure difference between an interrogative and the relative pronoun,making use of the who.
who を使って、疑問詞と関係代名詞の違いを確認しましょう。
We use the who of the interrogative like the next.
疑問詞の who は次の様に使います。
When asking our company what kind of person it is,we use the who of the interrogative.
相手に誰か尋ねる時、疑問詞の who を使います。
A part behind the who is an interrogative sentence,except that the who is a subject.
whoが主語以外の時、who の後は疑問文です。
On the other hand,other who of the relative pronoun is like the next.
これに対して、関係代名詞の who は次の様な物です。
The part behind the who isn't a word order of the interrogative sentence.
who 以下の文が疑問文の語順にならない。
There is a noun which makes up for information in front of the who.
who の前に情報を補う名詞がある。
>> 414
【Who,which is a subjective relative pronoun】
【主格の関係代名詞 who】
I've expressed about the relative pronoun briefly,but I'm going to describe it more minutely.
関係代名詞をざっと説明してきましたが、さらに詳しく述べてみます。
Example
I want to talk to the boy who is dancing on the stage.
私はステージで踊っている少年に話しかけたい。
When looking at the information of the boy carefully in the example,the who is a subject of the phrase of is dancing.
例文の the boy の情報をよくみると、who が is dancing の語句の主語になってます。
Therefore,we call the who a subjective of the relative pronoun.When its antecedent is a person,we use the who.
だから、その who を関係代名詞の主格と呼びます。先行詞が人の時、who を使います。
I want to talk to the boy
私は少年に話しかけたい。
who is he?
彼は誰ですか?
He is dancing on the stage.
彼はステージで踊っています。(ステージで踊ってる少年ですよ。)
As stated above,when we translate an English sentence into the Japanese,let's try to understand from its former part.
前述の通り、英文を日本語にする時は前から理解していきましょう。
>> 415
【Who,which is a subjective relative pronoun】
【主格の関係代名詞、who】
①The boy is the antecedent.It received an explanation.
The boy は先行詞で、説明を受けています。
②The who of a relative pronoun refers to the boy.
関係代名詞の who は the boy を指している。
③The phrase of“is dancing on the stage”is information of the boy.
“is dancing on the stage”ステージで踊っている、という語句が the boy の情報です。
Did you recognize what difference between the Japanese and English?
日本語と英語で何が違うか気づきましたか?
Each order which expresses the noun is different.
名詞を説明する順番が違います。
When being long,its expression is done from the latter part in English,but we do from the former one in Japanese.
英語では、長くなると説明は後ろからするけど、日本語では前からします。
If expressing from the former part,we don't have to use a word which means the who connects with other phrase.
前から説明すると、誰かを意味する、他の語句とつなげる単語、who を使う必要がないのです。
There is a thing to which I have to add,but too long to express here,so I'll do in the next.
付け加える事があるけど、長くてここでは出来ないので、次にします。
>> 416
【Who,which is a subjective relative pronoun】
【主格の関係代名詞、who】
If thinking that somehow we can translate it into the Japanese,it's all right,there is a fear that after all we end up not being able to understand the relative pronoun itself.
何となく日本語に訳せたから、それで良し、では結局関係代名詞その物を理解出来ない、というおそれがあります。
Let's try to understand English sentences from the former part as we think the English words or phrases,thinking“What kind of parts do they play?”
英語の単語や語句がどんな役割をしているのか考えながら、英文を前から理解していきましょう。
Examples
A doctor is a person who treats sick people.
医者とは、病気の人を治療する人です。
Alexander Graham Bell was the man who invented the telephone.
アレクサンダー・グラハム・ベルは、電話を発明した人です。
When we can't recognize clearly whether it's male or female,let's use a person.
男か女か、はっきり分からない時は.person を使いましょう。
We've especially learned to express both the male and female equally in relation to a job in English nowadays.
英語では最近は特に、職業上の男女の区別はしなくなってきてます。
【Which,which is a subjective relative pronoun】
【主格の関係代名詞 which】
When its antecedent is except for a person,we use a which.Basically,we adopt it like the who which is also the subjective relative pronoun.
先行詞が人以外の時、which を使います。基本的に主格の関係代名詞 who の様に使います。
Example
I have a book which is popular among young people.
僕は、若者にとても人気のある本を持っているよ。
①The expressed book is the antecedent.
記述されてる book が先行詞です。
②The which of the relative pronoun refers to a book.
先行詞の which は a book を示してます。
③The phrase of“ is popular among young people” is information of a book.
is popular among young people 若者に人気がある、という語句が a book の情報です。
The which is a subject behind it,so it's also the subjective relative pronoun.
その which は後ろの is の主語ですから、関係代名詞の主格です。
Examples
I want to have a house which has a beautiful garden.
私は美しい庭のある家を持ちたいです。
He has read all the books which are on the bookshelf.
彼はその本棚にある本を全部読んだことがあります。
>> 418
【Which,which is a subjective relative pronoun】
【主格の関係代名詞 which】
I'm going to mention a thing of which we should be careful when using the subjective relative pronoun.
主格の関係代名詞を使う時に注意すべき事を挙げておきます。
Didn't you recognize that there is a difference between the forms of verbs behind the which in the two examples?
2つの例文で which の後ろの動詞の形が違ってるのに気づかなかったですか?
The one is the has in the first first example.It's a singular,and the other are in the second example.It's a plural.
最初の例文の動詞は has。単数です。二番目の例文の動詞は are。複数です。
The form of verb behind the subjective relative pronoun changes,adapting a number of an antecedent.
主格の関係代名詞の後ろの動詞の形は、先行詞の数に合わせて変わります。
While the form of subjective relative pronoun itself,it means the who or which,never changes even if its antecedent is singular or plural,when its antecedent is plural,its verb is used as the plural.
先行詞が単数でも複数でも、関係代名詞 who, which の事ですが、その物の形は変わりません。でも先行詞が複数の時は動詞も複数になります。
>> 419
【Which,which is a subjective relative pronoun】
【主格の関係代名詞、which】
He has read all the books which are on the bookshelf.
Both the books and which are plurals,so we use the are.
books も which も複数なので are を使います。
If an antecedent is a singular noun,the verb behind the subjective relative pronoun will be also the singular.
先行詞が単数なら、主格の関係代名詞の後の動詞も単数です。
I want to have a house which has a beautiful garden.
Both a house and which are singulars,so we use the has.
a house も which も単数なので、has を使います。
When the subjective relative pronoun is who,it's the same.
主格の関係代名詞が who 時でも同じです。
A doctor is a person who treats sick people.
Both a person and who are singulars,so we use the treats.
a person も who も単数なので treats を使います。
【Relative pronoun of an objective case, which,except for its antecedent is humankind】
【先行詞が人以外の、目的格の関係代名詞】
The relative pronoun of an objective case plays a part of an object of the sentence behind the antecedent.
目的格の関係代名詞は、先行詞の後ろの文の目的語の役割をしています。
>> 420
【Relative pronoun of an objective case,the which,except that its antecedent is humankind.】
【先行詞が人以外の、目的格の関係代名詞 which】
Example
This is the book which you must read.
これはあなたが読まなければならない本です。
Without using the relative pronoun,let's separate the example into two sentences.
関係代名詞を使わずに、例文を2つの文にしてみましょう。
This is a book.You must read it.
これは本です。あなたはそれを読まなければなりません。
The it in the second sentence is a book in the first sentence.
二番目の文の it は 一番目の文の a book の事です。
The it is the object behind the verb.
その it は動詞の後の目的語です。
I'm going to explain the example to you in detail from now on.
今から、例文について詳しく説明します。
①The expressed book is the antecedent.
①記述されてる the book が先行詞です。
②The which of relative pronoun is the book.
②関係代名詞 which は the book です。
③We use the which as an object of the sentence that you must read.The sentence is the book's information.
その which を you must read あなたは読まなければなりません、という文の目的語として使ってます。その文は the book の情報です。
>> 421
【Relative pronoun of objective case,the which,except that its antecedent is a person】
【先行詞が人以外の目的格の関係代名詞 which】
When being into one sentence with the relative pronoun,the objective which should be behind the read is at the beginning of the second sentence,and it changes into the which.
関係代名詞を使って一つの文にすると read の後ろにあるべき目的語が2つ目の文の文頭に来て、which になります。
Please remember when using the which as an interrogative,we place it at the beginning of the sentence.We also set the relative pronoun the alike.
which を疑問詞として使う時、文頭に置く事を思い出して下さい。関係代名詞も同様に文頭に置きます。
The which is put in front of the second sentence of “you must read” in the example.
which は例文では2つ目の文 you must read の前に、置かれてます。
When using a the relative pronoun of a subjective case,we frequently put it at the beginning of the second sentence originally,so we may not mind it at all,for it's a subject.
主格の関係代名詞を使う時は、もともと2つ目の文の文頭に置く事が多いです。主語ですから。気にならないかもしれないですが。
However…
でも…
>> 422
【Relative pronoun of an objective case,the which,except that its antecedent is a person】
【先行詞が人以外の目的格の関係代名詞】
We need to move the object which is behind the verb from the former place to the beginning of the sentence,then changing into the relative pronoun of the objective case.Please be careful of it.
動詞の後ろにある目的語を、元の場所から文頭に移し目的格の関係代名詞 which になって文頭に来ます。この事に気をつけて下さい。
Example
The textbook which you gave me is very useful.
君が僕にくれたテキストは、とても役に立ちます。
Do you recognize a difference between the former example and this one?
前の例文との違いに気付きましたか?
There is the relative pronoun just behind the subject.Let's understand from the former part.
主語のすぐ後ろに関係代名詞があります。前から理解していきましょう。
①The textbook is an antecedent.
①the textbook が先行詞です。
②The relative pronoun,the which means the textbook.
②関係代名詞である which は textbook を意味してます。
③The which is an object of a sentence,“you gave me”.It's the information of the textbook.To be continued.
which は you gave me の文の目的語です。textbook の情報です。続きます。
>> 423
【Relative pronoun an objective case,the which,except that its antecedent is a person】
【先行詞が人以外の目的格の関係代名詞】
③An objective case which should be behind the sentence of“you gave me”moves to the beginning of the whole sentence,and changes into the which.
③you gave me という文の後ろにあるべき目的格が、文頭に移動して which になります。
④A verb to the whole subject“the textbook”is the is.
④全体の主語 the textbook の主語は is です。
【Relative pronoun of an objective case,the who,its antecedent is a person】
【先行詞が人の目的格の関係代名詞】
When its antecedent is a person,we use who or whom in relation to the relative pronoun of an objective case.
先行詞が人の時は、目的格の関係代名詞は who または whom を使います。
Example
A patient is a person who a doctor treats.
患者は医者が治療する人です。
Who is the person?
誰ですか?
There is information behind the who.
who の後ろに情報があります。
A doctor treats him or her.
医者が彼、または、彼女を治療します。医者が治療する人です。
>> 424
【Relative pronoun of an objective case,who,it's antecedent is a person】
【目的格の関係代名詞 who or whom.先行詞は人】
Pronouns change.For example,he turns into him,they changes into them and so on,so who also becomes whom.
代名詞は変化します。例えば he は him,they は them などに。だから who も whom になります。
However,even if it's the objective case,instead of the whom,we usually use the who lately.
しかしながら、目的格でも whomを使わずに、最近は who を通常使います。
There are sentences of which relative pronouns are just behind their subjects.
関係代名詞が主語のすぐ後ろに来る文もあります。
Example
The woman who Tom introduced to me was a famous singer.
トムが僕に紹介してくれた女性は、有名な歌手でした。
Instead of the who,we can also adopt the whom in the example.
例文中、who ではなく whom も使えます。
The Tom is both a subject and antecedent.There is the relative pronoun,the who,just behind the Tom,and there is no an object for a verb of the introduced.
Tom は主語であり先行詞です。そのすぐ後ろに関係代名詞の who があります。動詞の introduced の目的語がありません。
>> 425
【Relative pronoun of an objective case,who or whom,the antecedemt is a person】
【目的格の関係代名詞 who または whom。先行詞は人】
Examples
Kyoto is the place which I want to visit.
京都は僕が訪れたい場所です。
The book which you lent me yesterday is very interesting.
君が昨日貸してくれた本は、とても面白かったよ。
He is the teacher who every student likes.
彼は生徒の誰もが好きな教師です。
【Usage of that】
【that の用法】
Instead of the who,or which of subjective or objective case,we can use that as the relative pronoun.
主格、目的格の who,which の代わりに that を関係代名詞として使う事ができます。
When adopting the that,we don't have to choose like the who.It's all right whether or not its antecedent is a person.
that を使う時は who や who の様に使う必要はありません。先行詞が人でも、人でなくてもかまいません。
However,when its antecedent is the person,some people prefer the that to the whom.
但し先行詞が人の時は、that より whom を好む人もいます。
Some of us,the Japanese,hate to use a way of saying,『that』for the person.Those situations may resemble.
我々日本人も、人に対して『あれ』という言い方を嫌う人がいます。状況は似てるかもしれません。
>> 426
【Usage of that】
【that の用法】
When using something limited words such as all,every,and only and others with the superlative degree like the or est for an antecedent,adopting that is sometimes desirable.
先行詞に all,every,そして only などの限定された言葉、the や est などの最上級がついてる時は、that を使うのが好まれる事があります。
Example
He has read all the books that are on the bookshelf.
彼はその本棚にある本を全部読んだことがある。
We also use the that as an objective case of relative pronoun like the example.
that は例文の様に、関係代名詞の目的格としても使います。
Examples
Kyoto is the place that I want to visit.
京都は僕が訪れたい場所です。
The textbook that you gave me is very useful.
君が僕にくれたテキストはとても役立ちます。
【Omission of objective case's objective case】
【目的格の関係代名詞の省略】
We can omit relative pronoun of objective case.One noun is just next to other,so we can recognize a
>> 427
【Omission of relative pronoun of objective pronoun】
【目的格の関係代名詞の省略】
We can omit relative pronoun of objective case,for even if without using the relative pronoun,a noun adjoins other one,so we can recognize its pause.
目的格の関係代名詞は省略出来ます。たとえ関係代名詞を使わなくても、名詞と名詞が連続しているので、切れ目が分かるからです。
【Whose,relative pronoun of the possessive case】
【所有格の関係代名詞 whose】
It's said a whose is the possessive case of the relative pronoun,we use it at the place of other possessive case of pronouns like his,her,its,their,and so on.
whose は関係代名詞の所有格と言われ、his,her,its,their などの代名詞の所有格の位置で使います。
Therefore,when using,we adopt it as form of the whose and a noun.
だから、使う時は whose と名詞の形で使います。
It's all right that its antecedent is both a person and a thing.
先行詞が人でも、物でも使えます。
Example
We need a teacher whose passion for education is real.
私達は、教育への情熱が本物である先生が必要だ。
Let's separate the example into two sentences in order to understand easily.
分かりやすくするために、例文を2つの文にしてみましょう。
To be continued.
続きます。
>> 428
【A whose,relative pronoun of the possessive cases】
【所有格の関係代名詞 whose】
We need a teacher.His or her passion for education is real.
私達は先生が必要です。彼のまたは彼女の教育への情熱は本物です。
You can recognize the his or her are the possessive case of a teacher,can't you?
his 叉は her は a teacher の所有格だと言う事は分かりますね?
When someone says“we need a teacher”I'm sure we want to ask it what kind of the teacher it is.
『先生が必要だ』と誰かが言ったら、どんな先生か尋ねたくなると思います。
Instead of the his or hers,we use the whose,connect with other sentence,and express on『 a teacher』directly.
his や her を使わないで whose を使い、文をつなげて a teacher の説明を直接します。
Example
This is a book for learners whose native language is not English.
これは母国語が英語ではない学習者のための本です。
If separating the example into two,the second sentence will start from a phrase of their native language.
例文を2つにすると、第二の文は their native language の語句から始まります。
However,instead of using their,we adopt the whose,and express on the learners direct.
でも their を使わないで whose を使い、learners について説明しています。
>> 429
【Whose,relative pronouns of the possessive case】
【所有格の関係代名詞 whose】
Thus,when adding varied expressions to a noun directly,the relative pronoun is very useful.
この様に、名詞に色々な説明を直接付け加える時、関係代名詞はとても役にたちます。
I recommended you should master it by all means.
是非とも、関係代名詞を習得する事をお勧めします。
Examples
①A dog is an animal which is kept as a pet by many people.
犬は多くの人によってペットとして飼われている動物です。
②A pilot is a person who is able to fly an airplane.
パイロットは飛行機を操縦出来る人です。
③Medicine is a substance which you take to cure illness.
薬は病気を治す為に飲むものです。
④A nurse is a person who cares for sick people.
看護婦は病気の人々を世話する人です。
⑤A patient is a person who a doctor treats.
患者は医者が治療する人です。
①Its antecedent is an animal,and relative pronoun is which.
先行詞は an animal で、関係代名詞は which です。
When an antecedent isn't except for a person,the relative pronoun is the which.Behind the which,it's the passive voice of be verb and past participle.
先行詞が人以外の時は、関係代名詞は which です。behind 以下は be 動詞と過去分詞の受動態です。
>> 430
【whose,relative pronoun of the possessive case】
【所有格の関係代名詞 whose】
②Its antecedent is a person,and the relative pronoun is the subjective case,who.Be able to verb means that a person can do a deed of the verb.
②先行詞は a person。関係代名詞は主格の関係代名詞 who です。be able to 動詞で、動詞の行為が出来る、という意味です。
③Its antecedent is a substance,and the relative pronoun is the objective case,which.The phrase of to cure illness is an usage of adverb of an infinitive,which means an intention,in order to heal sickness.
③先行詞は a substance、関係代名詞は目的格の関係代名詞、which です。to cure illness は目的を表す副詞的用法です。病気を治すため、という意味です。
④Its antecedent is a person,and relative pronoun is the subjective case,who.Care for means taking care of someone.
先行詞は a person、関係代名詞は主格の who です。care for は世話をする事です。
⑤Its antecedent is a person,and the relative pronoun is the objective case,whom.
先行詞は a person です。関係代名詞は目的格の whom です。
【To 中学生さん】
Hi!How are you?I hope you aren't come down with an illness.
元気でやってる?病気じゃなければいいけど😥
I'm afraid you were offended by my remark,if so,I have to apologize to you for it.I'm sorry.
俺の言った事で気を悪くしたのかな。そうなら、謝らなくちゃね。ごめんなさい🙇
If I had created an atmosphere in which you could speak English more freely,it would have been all right,but to my sorrow,I'm not equal to it.
もっと自由に英語を話せる雰囲気が作れれば良かったんだけど、俺では力不足だった。😣
This thread is over for the present,for I've finished expressing my English reference book,but I don't close it yet,so if you have something to inquire concerning English, please don't hesitate to ask me it.See you again and thank you.
英語の参考書は記述し終わったんで、このスレはひとまず終わりだけど、まだ閉鎖しません。英語に関する事で何か聞きたい事があれば、遠慮しないでね。バイバイ。ありがとう。🙋
小学生さん in no.441
Thank you for your message.
Too be tired to feel like studying English yesterday because of the overtime work. After the work,I ate out and came home and took a shower. After that when being idling way my time,I sat at in front of my IPad so as to respond to the ミクル,but to my sorrow,my English study didn’t make progress,so I went to bed.
You seem to love a proverb. I’m sure art is long and life is short,so I’m sure I have to study English harder,for example,expressing myself in English here,or reading plenty of English books,but it has never gone well as I expect.
To 小学生さん in no.448
Thank you for your message.
I’ve never watched TV nor any newspaper so often lately,as a result,to my sorrow,I know but little of the world.
When infrastructures are destroyed by disaster and something,lots of money is invested,but I’m not sure whether or not it’s useful. I’m sorry not to send an accurate comment.
テーマ別雑談掲示板のスレ一覧
テーマ別雑談掲示板。ひとつのテーマをみんなでたっぷり語りましょう❗
- レス新
- 人気
- スレ新
- レス少
- 閲覧専用のスレを見る
-
-
「スゴイイロケですね ··· 」1レス 59HIT おしゃべり好きさん
-
個人的に無駄だと思うもの、事を教えて16レス 190HIT 寡黙な人さん
-
男女好みのある姿3レス 77HIT 雑学王さん
-
地頭では決まらないこと4レス 103HIT 初心者さん
-
距離を詰めようとしてくる敗男がうざい13レス 178HIT 匿名さん
-
個人的に無駄だと思うもの、事を教えて
試験の引っ掛け問題。マジでクソ(匿名さん2)
16レス 190HIT 寡黙な人さん -
変な歌 狂った歌 おかしな歌を紹介する部屋
港雄一と浦野あすか/だまされごっこ https://m.youtub…(初心者さん0)
73レス 1469HIT 初心者さん -
メジャーじゃ無いけど好きな曲
押野ひさし 有明(ゆめ)加代子/二人はひとり https://m.y…(初心者さん0)
71レス 925HIT 初心者さん -
「スゴイイロケですね ··· 」
何が言いたいのかさっぱりわからん(通りすがりさん1)
1レス 59HIT おしゃべり好きさん -
生きていく私
ミクルには1週間ぶりの更新になってしまった。 銀子ちゃんの仕事での上…(暮らしている人さん0)
290レス 9104HIT 暮らしている人さん (60代 ♀) 1レス
-
-
-
閲覧専用
遺族年金制度が改悪されたの知ってますか?10レス 188HIT 匿名さん (40代 ♀)
-
閲覧専用
全身が黄金色のロボットといえば何?11レス 324HIT 匿名さん
-
閲覧専用
セフレから恋人に7レス 122HIT 一途な恋心さん (40代 ♀)
-
閲覧専用
🏞️皆の心地よい場所✨安らぎの場🍀パート7️⃣500レス 6199HIT 理沙 (50代 ♀) 名必 年性必
-
閲覧専用
2,30代の女性の方相談に乗ってください!7レス 284HIT 社会人さん (20代 ♂)
-
閲覧専用
遺族年金制度が改悪されたの知ってますか?
知ってるよ。 珍しく 改悪じゃなく改善だから、話題にもならない。…(匿名さん9)
10レス 188HIT 匿名さん (40代 ♀) -
閲覧専用
全身が黄金色のロボットといえば何?
ロボットは出尽くしたようですし… 全くロボットではなく大変申し訳無い…(匿名さん11)
11レス 324HIT 匿名さん -
閲覧専用
トイライズで発売してほしいタカラトミーブランドのキャラは?
>スコープドックレッドショルダーカスタム、バーンブレイバーン、ジェネシ…(雑学王さん1)
1レス 215HIT 常連さん 1レス -
閲覧専用
セフレから恋人に7レス 122HIT 一途な恋心さん (40代 ♀)
-
閲覧専用
🏞️皆の心地よい場所✨安らぎの場🍀パート7️⃣
なっちゃん 春🌸🌷✨が好きかな😊 うん。楽しかったよ🥰✨ …(ひろみ)
500レス 6199HIT 理沙 (50代 ♀) 名必 年性必
-
閲覧専用
サブ掲示板
注目の話題
-
遠回しに振られたんでしょうか?
最近気になる男性と5回会ってました。 5回海行った時に会った時に告白されなかった 私から私の…
44レス 418HIT 恋愛好きさん (30代 女性 ) -
富裕層になりたい
富裕層になりたい。 富裕層になって、下々の人間に、 「膝まづけ!!」 と、言ってみたい。
21レス 563HIT 社会人さん ( 男性 ) -
ヘビ見たことあるか?
ヘビみたことあるか?
22レス 313HIT 社会人さん -
月の手取り18万一人暮らしで
月の手取り18万一人暮らしで 車買って維持できると思いますか? 25/06/24 07:32 追…
10レス 171HIT 社会人さん -
どう思いますか?
昨日、彼氏からのLINEで 終わるの遅くなりそうだから、行くのやめるね!と言われ20時50分くらい…
16レス 189HIT 恋愛好きさん (20代 女性 ) -
元カノを忘れられないのは迷惑?
自分からブロックしたのに、まだ元恋人を好きだと思ってる男は女々しいですよね? 女性は別れたら過…
15レス 139HIT 学生さん (20代 ) - もっと見る